تاریخچه استفاده از درختان و درختچه های زینتی در دنیا

نوع درختچه

گلهای مصنوعی که ظاهری شبیه به گل‌های آپارتمانی دارند با برگ های همیشه سبز، انتخاب شیکی برای محیط‌های اداری است. درختچه های مصنوعی از مطب یک پزشک تا بانک ها و سازمان_های دولتی کاربرد دارد. بهتر است از گلهایی که فقط ساقه و برگ هستند استفاده کنید. اگر یک آرایشگاه یا مرکز ترک اعتیاد دارید از گل های رنگی و سبدهای گل استفاده کنید. اما برای محیطی مثل دفتر وکالت درختچه‌ها فضای شیک تری ایجاد می کنند.

خوشبختانه امروزه دیگر گیاهان مصنوعی مثل مدل های قدیمی نیستند، مدل هایی که از فاصله چند ده متری هم مصنوعی بودنشان مشخص بود آن مدل ها را از ذهن تان بیرون بریزید چرا که اصلا ارزش نگاه کردن هم ندارند. نمونه های جدیدی که به بازار معرفی شده اند بقدری شبیه به مدل های طبیعی دیده می شوند که حتی با لمس کردنشان هم سخت می شود مصنوعی بودنشان را تشخیص داد. در این مطلب با طرح های بسیار طبیعی درختچه مصنوعی جدید و شیک بهمراه مزایا و نحوه استفاده آنها در منزل آشنا خواهید شد. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

تاریخچه استفاده از درختچه

اولین شناخت علمی گیاهان به منظور استفاده های مختلف همچون بحث زینتی در حدود 4000 هزار سال پیش توسط مردم مصر صورت گرفت. بعد از آن تا نزدیک قرن هفدهم اثری از استفاده از گیاهان زینتی در طول تاریخ به چشم نمی خورد.

این در صورتی است که استفاده از گیاهان زینتی در قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت. و اکثر کشور ها به سمت استفاده از گیاهان غیر مثمر به منظور زیبا سازی محیط اطراف خود حرکت نمودند.

در ایران در سنگ نوشه های موجود از دوران هخامنشیان آثاری از استفاده گیاهان زینتی به منظور زیباسازی شهر به چشم می خورد و نشان از اطلاع مردم ایران از هنر باغبانی دارد.

طبق متون یافت شده از دوران هخامنشیان حکایت از وجود باغ هایی با نام پردیس یا بهشت در آن زمان دارد.

همچنین در زمان ساسانیان استفاده گل سرخ از محبوبیت فراوانی برخوردار بوده و در زمان صفویه از درختان غیر مثمر برای زیباسازی معابر طبیعی استفاده می شده است. ودر زمان پهلوی اولین پارک های مدرن ساخته شد.

مزیت استفاده درختچه مصنوعی

همانطور که می دانید بزرگترین مزیت گیاهان مصنوعی، مراقبت بسیار کم و دوام بالای آنهاست، این گیاه نه نیازی به آب دارند و نه نیازی  به کود و نورخورشید، فقط هر از گاهی بهتر است خاکی که روی برگ ها می نشیند را تمیز کنید، با همین یک کار ساده این گیاهان تا سال های سال شکل، رنگ و تازگی خود را همانند روز اول حفظ خواهند کرد. بعلاوه تحقیقات جدید نشان داده که حتی حضور گیاهان مصنوعی برای سلامتی روانی انسان بسیار مفید است. بنابراین اگرچه گیاهان و درختچه های مصنوعی اکسیژنی تولید نمی کنند اما بازهم برای سلامتی مفید  هستند. مزیت دیگر استفاده از درختچه مصنوعی جدید در دکوارسیون، کاهش نویز و سر و صدا در محیط است، البته این موضوع در محیط های اداری نمود بیشتری پیدا می کند. بنابراین بهتر است حتما از چنین  عناصری حتی اگر به گل و گیاه علاقه ای ندارید، در منزل شخصی  یا محیط اداری خود استفاده کنید، شکل های زیر تعدادی از این طرح های زیبا را نشان می دهد.

فایده و اهمیت استفاده از درختان و درختچه های زینتی

  1. ایجاد اشتغال و کمک به جریان اقتصاد کشور
  2. تولید بیشترین میزان اکسیژن برای تنفس موجودات
  3. کاهش میزان استرس و متعادل سازی ضربان قلب انسان
  4. تقویت روحیه و افزایش شادابی و نشاط در بدن
  5. ساخت جو زمین برای حفظ موجودات از پرتوهای خطر ناک فرابنفش
  6. عایق صدا مناسب برای کاهش آلودگی صوتی اتوبان ها
  7. برخورداری از خواص دارویی
  8. تامین کننده خوراک، پوشاک و مسکن
  9. جلوگیری از وقوع سیل و حوادث طبیعی
  10. جذب عناصر خطرناک سرب و کادمیوم و پاکسازی زمین از آلودگی
  11. جلوگیری از فرسایش خاک توسط ریشه های خود
  12. کاهش ریزگرد های هوا و بهبود تنفس

مکان مورده استفاده

گیاهان و درختچه های مصنوعی را می شود علاوه بر اتاق های عمومی خانه، در حمام، آشپزخانه و بالکن و پاسیو نیز استفاده کرد. از درختچه های مصنوعی می توانید بعنوان پوشش بالکن نیز استفاده کنید، با این کار هم فضایی خصوصی خواهید داشت و هم حالتی طبیعی به دکوراسیون بالکن خانه داده اید. قرار دادن درختچه مصنوعی جدید در حمام و آشپزخانه نیز کاملا عملی است مادامی که اندازه ها و همینطور رنگ زمینه را در نظر داشته باشید، می توانید از این دکوری های زیبا مثلا بروی اپن آشپزخانه یا گوشه ورودی حمام استفاده کنید.

یک پیام بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.موارد الزامی هست

WC Captcha پنج + = شش